Loppis

i Lördags genomförde vi som nu är lite av en tradition, en loppisdag. Detta sker ute på Täbygalopp och kräver lite förberedning. Förra veckan rensade vi ju både källaren och vinden och detta gjordes i syfte att få lite plats och plocka bort det vi kan sälja iväg.

På dagen L som Loppis ska man gå upp tidigt och bre mackor och göra kaffe. Mamma skötte kaffet och bullarna iår och jag och bull eller mer bull grejade mackorna.


vi va på plats i kön klockan nio och va säkert den 60:e bilen i kön. Insläpp på plan är klockan 10. Sen startar spektaklet och flest shoppare är det mellan 10-12 innan loppisen officiellt har öppnat.
Det vart en lyckad dag med 1500 kronor i kassan och 1 kartong med hem.



På kvällen åkte vi ut till Ingarö och mös med grillat och tv-mys.
Jag började känna mig hängig och på söndagen va jag helt snordeckad med halsont.
Idag jobbade jag hemma så jag inte skulle trumpeta hela dagen framför mina kollegor :)

Kommentarer från er läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!