Mitt Råsunda plats 10

Idag tänkte jag starta en liten serie- Mitt Råsunda.
Det är 2,5 år sedan jag flyttade till Råsunda. Hela mitt liv har jag levt på södra sidan Stockholm och det är konstigt att det känns som man flyttar till ett annat land bara man passerar norr/södergränsen.
I början kände jag mig vilsen, förvirrad och hittade väldigt dålig men nu finns många saker jag verkligen uppskattar med Råsunda. Jag tänkte presentera min topp 10 lista varför jag älskar Råsunda.

"Att förena landtlifvets behag med stadslifvets bejvämligheter" löd 1910 års slogan om det nybildade samhället Råsunda. Vackert va :)

Plats 10- Råsundavägen



"Har man någon gång varit i Råsunda så har man tagit sig fram på den långa gatan Råsundavägen som går genom hela Råsunda. Gatan startar eller slutar mot gränsen till Sundbyberg och passerar på vägen Näckrosens T-bana, Filmstaden, Stråket och fortsätter ända till Haga Norra. En mystisk högerregel eller inte gata som kantas av butiker, restauranger och dyra lägenheter :)


Håll utkik efter forstättningen på-MItt Råsunda!

Kommentarer från er läsare.
» Maken

Ser med spänning fram emot plats 9.....

2009-08-18 // 11:02:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!