Östhammar



Nu är jag och Tarzan hemma från vår lilla semester i Östhammar. Vi har blivit bortskämda som vanligt och haft det bra.
När vi kom dit passade mamma och pappa Tarzans kompis Sudden så de hann leka en sväng innan han skulle hem igen.


På kvällen åkte vi på bilbingo i Norrskedika. För en tid sedan brann danspalatset ner till grunden vilket är en stor tragedi för hela kommunen. Vi vann inget mer än erfarenhet på bingon men som vanligt är det ett nöje att bara åka dit. Pappa hade gjort smörgåsar till oss till pausen och Tarzan skötte sig utmärkt.


Idag gjorde vi stan (i Östhammar) och stöttade de lokala handlarna. Jag köpte en väska till mamma en kappa till mig och gardiner till köket. Tog nytt kort till Karlsson körkortet och tittade på matta till vardagsrummet. Jag slog även till på ett till av mina favoritljus från Yankie candle. De är helt fantastiska, lite för dyra och doftar väldigt gott och lagom.

Väl hemma va jag grymt upprörd. Jag har en sträcka som ska ta 40 min om man bränner på bra men hem tog den 45. Fan ta alla kärringar vid ratten, ni kan väl i alla fall hålla hastigheten och inte ligga 10 under hela tiden...
Ilskan gick snabbt över när min man hade gjort koreanska revbensspjäll och bokat takterrassen i huset för en härlig middag. Receptet till spjällen är helt sjukt grymt, kan delas med av om man vill..

Vi satte också upp gardinerna :)


Imorgon är det arbetsdag igen...

Kommentarer från er läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!