Valde jag rätt färg?

Idag har jag varit galet modern och skaffat mig ett Acesskort hos SL. Jag har inte haft kort på bra länge men sett att det har blivit nymodigheter i kortsvängen. Förra veckan hörde jag mig för hos en kollega hur det nya systemet fungerade. Hennes råd va att bestämma sig vilken färg man ville ha på kortet innan man hämtade ett i spärren för att inte stoppa alla som vill komma med tåget :)
De nominerade var:
Hallonrött
Schizofrenlila
Konstgräsgrön
Himmelblå
Solgul

Varje morgon har jag varit påväg att välja ett kort men valet blev så fruktansvärt svårt. Antagligen för att hon sa att jag måste välja och att jag skulle fundera. Fasiken vem bryr sig egentligen vilken färg jag har på kortet? Jag får ju inte en bättre plats på morgonen för att jag väljer "rätt" färg.

Imorse var jag schysst sen till jobbet och när jag kommer ner till spärren ska t-banan komma om tre minuter. Jag tar min Metro och tänker: nu, nu gör jag det! Jag tar grön.
Stegar fram till spärren och säger gul. Eller ähhh grön eller ähhh gul vill jag ha.
Mannen i luckan ler och jag viskar ett Tack när jag får mitt gula kort. Nu med lite distans till det så känner jag mig helt galet dum och knäpp men måste ändå veta: Vad hade du valt?






Kommentarer från er läsare.
» emma

då är du min sol på min himmel :)

2010-01-19 // 21:56:22
» Charlotta

Självklart den gula, du ser ju hur fint den matchar ringarna ;)

2010-01-20 // 16:02:50
URL: http://famerikssonsnyaliv.blogg.se/
» Mamma

Snyggt, jag tog ett konstgräsgrön men jag ångrade mig så jag skall ta ett nytt, du gjorde det rätta

2010-01-20 // 17:44:14
» Anna

Jag hade valt rosa : )



Du får en liten länk på min sida, om det är ok?

Kram : )

2010-01-20 // 21:35:07
URL: http://www.annagettingmarried.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!