Nu har vi provat Astrid Lindgren också

Igår va en väldigt märklig dag. Gretas liv kretsar ju kring att göra 2:an. Det gick inte så bra igår och hon tog i och tog i och hade uppenbara smärtor. När hon inte tog i halvsov hon av utmattning. Hon vägrade också att äta så vi fick åka in till barnakuten, Astrid Lindgren för kontroll.
Åh vilken bra läkare vi träffade. Jag kan känna mig orolig att jag tar upp deras tid för att man är en hysterisk förstagångsmamma men inte. Läkaren slog på stora trumman och gav Greta lavemang och skickade henne till röntken och ultraljud. Läkaren hade skön energi och va så duktig på att förklara och peppa oss så man glömde allt vad hunger och trötthet va. Till sist gjorde Greta 2:an och fick då lite aptit. Skönt så de slapp sätta sond (stavas det så) och lägga in henne vilket va det andra alternativet.
Inget va fel på tarmarna som tur va och hon har bara kolik. Bara känns det ju inte för oss men i det stora hela är det härligt att veta att det växer bort.
Idag har vi varit hos läkare på Odenplan som va bokat sen innan för hennes mage. Läkaren konstaterade också bara kolik och dömde ut att hon kunde vara överkänslig mot något jag åt. Hon konstaterade dock en liten rodnad i ana örat så nu har hon pencillinkur på sju dagar att gå igenom.

Trots detta känner jag mig superglad idag. Vi har kollat igenom Greta på det sättet vi kan. Vi har ett kolikbarn och det växer bort. Vi får stå ut och bita ihop och endast fokusera på alla de härliga moment då hon utvecklas och bjuder på det bästa av sig själv. Jag och O har det bästa av oss samlade i Greta, vår lilla Greta.




Kommentarer från er läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!