Greta Vilhelmina 2 månader

Vår älskade lilla tjej har redan hunnit bli två månader.
Vad har präglat månad två? Här kommer lite reflektioner:

- O började jobba. Shit nu är jag själv blandat med jippie nu blir det mammaledigt på riktigt. Rastlös som jag är har jag varje dag något att göra eller någon att träffa. Familjelivsmammor, grannar och vänner.

- Kläder. Oj va svårt det är att klä dem rätt efter väder och oj va mycke fina kläder det finns.

- Mat. Matvägran, vrål vid bröstet, prova flaska, bra amning, ersättning.... ja inget mål är det andra likt. Längtar till hon kan äta riktig mat. Då behöver vi inte bråka med varann och jag slippa "försvara mig" eller förklara mig att det inte funkar med amningen.

- Storlek. Ja, vi har ett stort barn. Ja, hon är lång. Ja, hon är två månader. (Och Tarzan är inte valp)

- Känslor. Berg och dalbana. Herregud va hjärnan jobbar på högvarv med funderingar, oro, glädje, och KÄRLEK. 

-1:a gången. Nu är det mycket första gången. 1.a gången hon upptäckte sina händer, 1:a härliga stora leenden, 1:a gången hon uppfattade ett annat barn, 1:a gången hon va imponerad av Tarzan och så fortsätter det varje dag. Det är fantastiskt.

Jag börjar komma in i rollen som mamma och känner mig tryggare för varje dag. Jag är så stolt över min lilla familj. Den bästa i världen.

Liter bilder från månaden som gått. Oj va rosa hon är klädd i hela tiden :)

  

  


Kommentarer från er läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!