Snart jul

Snart är det julafton. Vi är klara med typ allt, sitter nu i soffan och undrar vad vi ska ha morgondagen till. Vi har i alla fall beslutat ett besök på Bromma zoo och hälsa på farfar och farmor. Mina farföräldrar alltså.
Försöker hetsa med lite Bingolotto också. Det kanske går hem :)
Är sådär halvnöjd med klapparna vi köpt. Några är super men andra känns mer byta-grejer-varning. Ja ja det är ju paketen som räknas eller hur va det nu?
Jag har önskat mig massa saker denna julen. Mest för att vi inte köpt något till oss själva detta år. Jo, ert hus såklart och massa grejer till det och massa grejer till Greta.

Läste om en tjej på fb vars barn har kolik. Åååååhhhh va jag led med henne. För precis ett år sen hade vi den värsta tiden med koliken och försökte bara överleva varje minut. Jag skrev några råd till henne som jag hoppas att hon orkar ta till sig. Tex. Jämför inte ditt barn med andra barn och dig med andra mammor och tro att du kan göra det som de gör om dagarna. Och förvänta dig inte att hinna massa grejer på dan för då blir du bara besviken. Gör sånt när ni är två hemma så du får avlastning. Sen påpekade jag att det är så kul nu för alla gnäller på sina jobbiga klättriga busiga jobbiga 1.5åringar. INTE vi :) Greta busar och flänger och trotsar hela tiden men vi tycker det är underbart. Hon är en ängel i våra ögon. Det är annat än de med stillaliggande barn kallar sina barn nu! Jag kanske skulle bli kolikjour. Typ åka runt och avlasta andra ett par timmar med att bära få jag själv uppskattade varje minut mamma kom och hjälpte till eller bara pratade om nått annat så timmarna gick.
Det va en liten tillbakablick ett år :)


Kommentarer från er läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!