Bästa mamman

Läste ett inlägg av en bloggare idag som blev ett aha! Kvinnor som haft förlossningsdepression anstränger sig otroligt mycket för att vara den bästa mamman man kan tänka sig.
Ni som känner mig väl vet att jag genomgått en sådan efter Greta kom. Den höll i sig ungefär ett år. Jag är såhär i efterhand ledsen att jag inte sökte hjälp. Men men åter till ämnet.
Jag lägger fruktansvärt mycket tid och kraft på att fundera på och leva upp till att vara den perfekta mamman till Greta. Jag vill att hon varje dag ska känna sig sedd tillfreds och full av kärlek. Som att jag försöker ta igen förlorad tid. Jag säger verkligen inte att jag är bättre mamma än någon annan. Men jag ska vara bästa mamman till Greta.


Kommentarer från er läsare.
» Charlotta

Jag känner igen det där och jag är helt övertygad om att du gett tillbaka hundra gånger om redan. Man kan se det som en gåva att gått igenom detta och ha kommit ut med denna längtan att vara bästa mamman, för livet blir mycket roligare då, tycker jag ialla fall.

Kramar C

2012-05-09 // 20:36:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!